Woensdag 8 augustus - Route 66

Reisroute: Grand Canyon - Route 66 - Barstow: 616 km

Accommodatie: California Inn

We staan vanmorgen om 5 uur op omdat we, na twee zonsondergangen, toch ook een zonsopgang willen meemaken. We trekken iets warmere kleren aan dan normaal, maar als we bij de Rim uitstappen uit de auto besluiten we toch onze twee fleesedekens mee te nemen die we voor Bryce hadden gekocht. Dit blijkt al snel een zeer goede zet.

We vinden een prachtig plekje recht voor de plaats waar we de zon verwachten. Helaas zijn we de fotocamera vergeten.....maar gelukkig heeft alleen Hans zijn mobiel nog mee. Hij maakt een timelaps van de opkomst, die echt prachtig is. Helaas gaat er midden in de timelaps een toerist vlak voor de camera staan, terwijl er werkelijk een zee aan ruimte is......

Doordat er aan de veel rook is door de bosbranden hebben we eigenlijk een dubbele zonsopkomst. Eerst zie je de zon boven de canyon komen, maar nog heel vaag en rood, als hij de rook voorbij is volgt de tweede zonsopkomst, nu is de zon echt aan het schijnen.

Omdat we toch wakker zijn, besluiten we vroeg te vertrekken, want vandaag staat er een reisdag via Route 66 op het programma. Om half 7 checken we uit en rijden het NP uit, maar dit is natuurlijk hét tijdstip voor de wilde dieren. Dus we stoppen nog heel vaak, rijden nog een keer terug voor een zwijn dat we hebben gezien en eigenlijk rijden we pas om 7 uur echt het park uit.

We gaan ontbijten in het plaatsje Williams, Hans heeft een leuk cafeetje uitgezocht waar we gaan stoppen. Wat is het hier leuk. Ik vind Williams echt een aanrader om even een stop in te plannen. We gaan echt Amerikaans ontbijten: pancakes, omeletjes, aardappelen en sloten koffie. Ik geloof dat ze Hans wel vier keer heeft ingeschonken. Ik krijg een goede capuccio. Alles wordt vers gemaakt en smaakt ons meer dan goed!

Even bellen met het thuisfront en dan op weg naar Seligman, waar we een (toeristisch) Route 66 plekje bezoeken. Vooral Hans en ik vinden het leuk. We besluiten vanaf hier al de snelweg te verlaten en de Historic route 66 te nemen. We komen heel veel enorm lange treinen tegen en het rijdt heel relaxed. Op de radio hebben we radio Route 66 op, of zoals de meiden zeggen "pappa en mamma herrie". Na zo'n 80 mile bereiken we Kingsman, daar lunchen we. Na het enorme ontbijt, houd ik het bij een fruit smoothy.

Vanaf hier nemen we een klein stukje highway om daarna weer verder te rijden via Route 66 naar Oatman. Dat is ienimieni dorpje met houten winkeltjes en ezeltjes die over straat lopen. Milou en Julia vinden dit ook leuk! Het is wel weer warm (37 graden) maar daar zijn we eigenlijk goed aan gewend, Julia heeft zelfs een trui aan....

Na ons bezoekje aan Oatman rijden we in een stuk door naar Bartsow, waar we vanavond overnachten in het California Inn. De meiden spelen veel spelletjes in de auto en om 16 uur arriveren we. Temperatuur inmiddels 40 graden. Maar we hebben een grote kamer, super snelle Wifi en een ruim zwembad. Dus badkleding aan en zwemmen!

's Avonds eten we bij een "Italiaans" restaurant. We hebben een gezellig plekje, een heerlijke focaccia als voorgerecht, prima salade en ook de ravioli van Julia en mij en de pasta van Hans zijn heerlijk. De lasagne van Milou zijn niet lekker, maar die hapt bij ons allemaal wat mee. De sauzen zijn uiteraard weer op zijn Amerikaans, veel en vet, dus die schrapen we er gewoon af. We hebben een heel gezellige avond.

We vinden het in Amerika geweldig, eigenlijk missen we alleen het goede eten zoals we dan gewend zijn in Zuid-Europa. Maar ja, je kan niet alles hebben!